روانشناسی-پزشکی-سلامت-عمومی-جدیدترین خبرها-آموزش تایپ - برنامه نویسی - ورد - اکسل - فلش - هک - ترفند کامپیوتر-پاورپوینت-اکسز-اینترنت-یاهو-سخت فزار-نرم افزار
افزودن تصویر پشت زمینه به ایمیل در Outlook 2007
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:42

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیا امکان افزودن یک تصویر پشت زمینه یا Background در داخل ایمیل های ارسالی وجود دارد؟ اگر از نرم افزار Outlook 2007 استفاده میکنید پاسخ شما مثبت است! Outlook 2007 یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری آفیس 2007 است که آن را میتوان در حال حاضر پیشرفته ترین برنامه مخصوص مدیریت ایمیل دانست. در این ترفند به معرفی نحوه افزودن تصویر پشت زمینه در Outlook 2007 میپردازیم.


افزودن گزینه "باز نمودن در پنجره جدید" به منوی راست کلیک فولدرها
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:17

همانطور که می‏دانید به طور پیش‏فرض در کلیه نسخه‏های ویندوز، پس از دوبار کلیک بر روی یک فولدر، فولدر در همان پنجره قبلی باز می‏گردد و برای دسترسی به فولدر قبلی بایستی از دکمه Back استفاده نمود. برای باز نمودن فولدر در یک پنجره جدید، گزینه ای در قسمت Folder Options ویندوز وجود دارد، اما با فعال کردن آن کلیه فولدرها در یک پنجره جدید باز می‏شوند و این نیز چندان جالب نیست. اما آیا تاکنون فکر کرده‏اید که میتوان همانند مرورگرهای وب، گزینه‏ای به نام Open New Window در منوی راست کلیک فولدرها در اختیار داشته باشید؟ هم اکنون به معرفی یک ترفند کاربردی می‏پردازیم که با بهره‏گیری از آن می‏توانید گزینه‏ای به نام Open New Window را به منوی راست کلیک فولدرها اضافه کنید. یعنی همانند قبل با دوبار کلیک بر روی فولدر، در همان پنجره وارد آن شوید و در صورتی که دوست داشتید فولدر در یک پنجره جدید باز شود با راست کلیک بر روی آن و انتخاب این گزینه، فولدر را در یک پنجره جدید باز کنید.


افزودن گوگل، یاهو و ویکی‏پدیا به قسمت جستجو در منوی Start ویندوز ویستا
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:16

اگر از ویندوز ویستا استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که پس از کلیک بر روی منوی Start، قسمتی جهت جستجو وجود دارد که می‏توان در آن تایپ کرد. به طور پیش‏فرض، این بخش جستجو تنها فایل‏ها و برنامه‏های نصب شده بر روی کامپیوتر خود شما را جستجو می‏کند. گزینه‏ای هم به نام Search the Internet وجود دارد که تنها از موتور جستجوی پیش‏فرض نصب شده بر روی IE استفاده می‏کند. اما شما می‏توانید این جستجو را گسترده ‏تر کنید و موتورهای جستجوی دیگری را نیز در اختیار داشته باشید. در اینجا نحوه افزودن موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و ویکی‏پدیا به قسمت جستجو در منوی Start ویندوز ویستا را بازگو می نمایم. با این کار، عملکرد شما بسیار سریع خواهد شد و به عنوان مثال، پس از کلیک بر روی منوی Start، عبارت خود را وارد می‏کنید و با یک کلیک ماوس، نتیجه جستجو را در موتور جستجوی محبوب خود در مرورگر مشاهده می‏کنید.


اقدامات امنیتی به هنگام اتصال به شبکه های Wireless
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:15

شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.


اگر میتوانید این فولدر را بسازید!
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:14

برای اینکار:

1.      بر روی فضای خالی از دسکتاپ یا مکان دیگری راست کلیک کرده و New > Folder را انتخاب کنید.

2.      حال نام فولدر را con قرار دهید.


 

نکته جالب این موضوع اینجاست!

شما و هیچ کس دیگر نمیتواند فولدری با نام con ایجاد کند!

این مورد در مورد دو عبارت aux ،com1 ،nul  نیز صدق میکند.

 

دلیل بروز این مشکل این است که در هنگام نامگذاری فایل ها و پوشه ها باید قوانینی رعایت شود از جمله اینکه از اسامی رزرو شده در DOS نمی توان برای نام فایل یا پوشه استفاده نمود که عبارتند از: Com1 الی Com4 برای پورت های سری Lpt1 الی Lpt4 برای پورت های موازی، Con به معنای (Console) برای صفحه کلید یا صفحه نمایش، Prn برای چاپ، Null و Aux برای سایر وظایف. البته استفاده از این اسامی در پسوند فایل ها و پوشه ها اشکالی ایجاد نمی کند.


انجام عملیات ریاضی در Microsoft Word به شکلی سریع
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:13

احتمالأ شما نیز تاکنون با نرم افزار معروف Microsoft Word به منظور تایپ و ویرایش متون استفاده کرده اید. این نرم افزار قابلیتهای متعدد و گسترده ای دارد. یکی از این ابزارها که در Word وجود دارد ابزار مخصوص تایپ فرمول های پیچیده ریاضی است. این ابزار دارای پیچیدگی های خاص خود است و بیشتر به کار کاربران حرفه ای می اید و همچنین کار با این ابزار مقادیری زمان بر است. اما جدا از این قابلیت ، Microsoft Word  امکان انجام عملیات ریاضی را به شکلی مخفی در خود جای داده است ، به طوری که به نوعی یک ماشین حساب تقریبأ پیشرفته را در دل خود جای داده است. در این ترفند قصد داریم به بررسی این قابلیت Microsoft Word که به شما امکان انجام عملیات ریاضی را به شکلی سریع و در داخل خود نرم افزار میدهد ، بپردازیم.

این آموزش بر روی کلیه نسخه های Microsoft Word عمل میکند.


این کرمهای شرور!
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:12

کرمها اصولاً ویروس نیستند. با این وجود تفاوت بین آنها بسیار اندک است و معمولاً در اخبار روزمره آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرند. ویروسها یک کامپیوتر منفرد را آلوده می کنند و سعی نمی کنند به کامپیوتر دیگری راه پیدا کنند اما کرمها بسیار شرورترند چرا که سعی میکنند به کامپیوترهای دیگر انتقال پیدا کنند (مثلاً با اشتراک گذاشتن فایلها بوسیله Email یا بوسیله فلاپی دیسک ها). کرمها به شدت علاقه مندند که فقط خود را در میان یک شبکه گسترش دهند. آنها به طور خودکار خودشان را به کامپیوترهای دیگر انتقال می دهند به علت اینکه انتقال آنها بین کامپیوترها به طور خودکار انجام می پذیرد سرعت گسترش آنها بسیار سریعتر از ویروسها است. اما همیشه ما زرنگ تر بوده ایم. در این ترفند قصد داریم راه هایی را به شما معرفی کنیم که میتوانید از ورود کرم ها به سیستم تان جلوگیری کنید.


با Word هم میتوان وب سایت طراحی کرد!
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:11

مطمئنأ تمامی کاربران هنگامی که به بحث طراحی وب سایت بر میخورند به یاد برنامه های تخصصی طراحی صفحات اینترنتی می افتند اما ، در این آموزش قصد دارم اصولی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آنها میتوانید به سادگی در Microsoft Word معروف هم سایت طراحی کنید ، با همان ویژگی ها و زیبایی ها. برای این کار حتی میتوانید از Word 97 هم استفاده کنید اما عالی ترین حالت Word 2003 است

 

خب حالا دست به کار شوید؛

یک صفحه جدید باز کنید و از منوی File گزینه Save as HTML یا Save as web pages را برگزینید و به صورت یک فایل با پسوند htm در مسیر دلخواه ذخیره کنید. بهتر است نام آن را index.htm انتخاب کنید. چرا که در آینده ای نزدیک این فایل، صفحه اصلی سایت شما خواهد شد.


بازگرداندن تنظیمات Word به حالت پیش فرض از طریق رجیستری
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:9

برای این کار:

ابتدا دقت کنید برنامه Word کاملأ بسته باشد.

از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.

سپس به مسیر زیر بروید:


با مانیتورهای لمسی بیشتر آشنا شویم
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:8

مانیتورهای تاچ اسكرین دارای دو رزولوشن متفاوت با دو مفهوم متمایز هستند. یكی رزولوشن صفحه Display كه كیفیت تصویر را تعیین میكند مثلا(1280*1024 ) كه همان رزولوشن معمولی است كه در هر نوع مانیتوری، مطرح میباشد و دومی، رزولوشن تاچ اسكرین كه تعیین كننده دقت صفحه لمسی است و معمولا"  4096*4096است. سطح فعال اكثر تاچ اسكرین‌ها با تماس انگشت، دستكش و قلم یا (stylus) فعال می‌شوند. در ادامه مهم‌ترین این فناوری‌های تشخیص تماس با مانیتور را به صورت مختصر معرفی می‌كنیم.

صفحات لمسی (Touch Screen) به صفحاتی اطلاق می‌شود كه بتوان تماس یك شیء و به ‌طور خاص انگشت انسان با آن را با استفاده از خواص شیء از قبیل نیرو، گرما، هدایت الكتریكی، مقاومت اپتیك و ... تشخیص داد. صفحات لمسی كاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف و حتی كاربردهای عام است. تركیب یك صفحه لمسی شفاف با یك صفحه نمایش می‌تواند ابزار بهینه‌ای برای ارتباط با دستگاه‌های مختلف به ما بدهد. صفحات لمسی برحسب خاصیتی از آن كه برای تشخیص تماس مورد استفاده قرار می‌دهد، از فناوری‌های مختلفی استفاده می‌كنند


بازگرداندن ویندوز خراب شده به حالت قبل به وسیله System Restore
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:7

میتوان گفت آخرین راه نجات ویندوز XP خراب شده استفاده از System Restore است! Microsoft ابزاری به نام System Restore را در ویندوز قرار داده است که از جمله کارکرد های آن بازیابی ویندوز خراب شده به ویندوز سالم در مواقع حساس و اضطراری است. System Restore در حقیقت تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می سپارد و آن را در محلی در هارددیسک برای مواقع اضطراری ذخیره می کند که با بازیابی کردن این اطلاعات می توان از بروز مشکل جلوگیری کرد. در این ترفند به بررسی نحوه کار با System Restore در ویندوز XP میپردازیم.


بازگردانی عکس های ویرایش شده در Windows Photo Gallery ویندوز ویستا به حالت قبل
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:6

در صورتی که تاکنون با ویندوز Vista کار کرده باشید ، حتماً با یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزارهای نصب شده روی این ویندوز یعنی Windows Photo Gallery برخورد داشته اید. این برنامه یک برنامه نسبتأ پیشرفته برای مشاهده و همچنین ویرایش و کار با تصاویر است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید عکسی را که توسط Windows Photo Gallery ادیت کرده اید و سپس Save نموده اید را حتی پس از ذخیره کامل ، مجددأ به حالت قبل و اولیه بازگردانید.


بازگردانی ویندوز هنگ کرده با یک روش ساده
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:5

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که در محیط ویندوز هستید که ناگهان پیغام Dont Sent ظاهر میشود و پس از کلیک بر روی این پیغام ناگهان کل محتویات صفحه حذف شده و تنها تصویر پشت زمینه Desktop باقی میماند. در این حالت تنها با فشردن سه کلید Ctrl+Alt+Delete، پنجره Task Manager نمایان میشود و تنها احساس میکنید باید سیستم را Restart کنید.